Jak se přece jen nenechat napálit při telefonování s nebankovním poskytovatelem půjček.
Jak se přece jen nenechat napálit při telefonování s nebankovním poskytovatelem půjček.
Poradíme Vám níže v několika radách, "než si zavoláte".
1. Dobře si přerozmyslete, než zvednete sluchátko a zavoláte na číslo začínající 900. Pamatujte si, že u těchto čísel platí, že čtvrtá a pátá pozice v čísle určuje cenu za minutu volání.
2. Nevěřte tomu, že vám poplatky za drahé volání někdo vrátí. Jestliže nemáte podepsanou smlouvu, těžko pak tyto sliby prokážete například u soudu.
3. Seriózní poskytovatel půjček (http://www.hypotecni-hypoteky.cz/) funguje jinak. Rozhodně není standardní a obvyklé schvalovat půjčku (www.euro-uver.cz) po telefonu, to spíše nasvědčuje tomu, že na vás chce firma vydělat.
4. Novela zákona o spotřebitelském úvěru zakázala poskytovatelům i zprostředkovatelům úvěru používat předražená telefonní čísla. Pokud se přesto s těmito praktikami setkáte, oznamte to České obchodní inspekci, může firmě udělit pokutu.
5. Při každé žádosti o půjčku buďte velmi opatrní. Firmu si předem ověřte, ptejte se známých, vyhledejte si na internetu diskuse a zkušenosti.
6. Před podpisem smlouvy o půjčce (www.euro-uver.cz) si pečlivě přečtěte smlouvu i obchodní podmínky.
7. Rozumíte všemu, co podepisujete? Nic není jen "formalita". Ze zákona musíte dostat předsmluvní formulář, kde jsou informace o půjčce srozumitelně rozepsané. Když něčemu nerozumíte, ptejte se! Neřiďte se jen výší úroku, pozor dávejte i na poplatky a na sankce pro případ nesplácení.
8. V případě jakýchkoli sporů z oblasti spotřebitelských úvěrů se můžete obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je osoba pověřená státem, která pro spotřebitele zadarmo a velmi rychle rozhodne jakýkoliv jeho spor s věřitelem nebo zprostředkovatelem úvěru (www.euro-uver.cz)
autor. 1. EUROHYPOTÉKA s. r. o.